środa, 30 marca 2011
piątek, 25 marca 2011
wtorek, 22 marca 2011
Film ma parę w miarę ciekawych scen,ale w większości jest słaby,główną myślą z niego płynącą jest to ,że kiedyś wąchało się klej budapren a teraz paląc marychę ,można wciągać do nosa herę..i w tle ten motor WSK-a obiekt pożądania małomiasteczkowej młodzieży..nudzącej się pod sklepem GS-u.Taka słaba podróż do czasów młodzieńczych ,"bełty" i pierwsza miłość...bez fajerwerków.
z cyklu " taki se film wczoraj widziałem...MOTÓR
dalej na motór miły Junaku ! czli "Junak" kiedyś i dziś.. w Korei...
Junak – polski motocykl. Był jedynym motocyklem z silnikiem czterosuwowym produkowanym w PRL.W latach 1956-1965 wyprodukowano łącznie 91 400 motocykli Junak, w tym ok. 10 000 szt. modelu M07, a także rajdowe typu M07-R, crossowe typu M07-C, 2500 trójkołowców typu B20 (dostawczy ze skrzynią z plandeką) oraz 8500 wózków bocznych typów WB1 i W03. Produkowany był w SFM w Szczecinie.Wiele Junaków wyeksportowano m.in. do Węgier, Bułgarii, Turcji, Wenezueli, Mongolii i na Kubę. Junaki sprzedawano także w USA, w tym model szosowo-terenowy Scrambler oraz 21 sztuk wykonane na specjalne zamówienie, z wyposażeniem wzbogaconym o sakwy, gmole i dodatkowe oświetlenie.Motocykl Junak stosowany był w Milicji Obywatelskiej jako motocykl pościgowy, używany też był w wyścigach motocross i rajdach terenowych.Ówczesne realia oraz zła lokalizacja produkcji Junaka spowodowały permanentne trudności z osiągnięciem wymaganej jakości. Te same przyczyny uniemożliwiły podjęcie produkcji nowocześniejszych wersji silników S130, S131, S132 konstruowanych w łódzkich ZSM. Nie powiodła się także próba opracowania "Iskry" - motocykla, który miał być następcą junaka. Junak był również bardzo drogi jak na możliwości ówczesnych polskich nabywców. Na przełomie lat 50/60 kosztował 24.000 zł (M10 "przejściowy"). Ostatecznie zaś załamanie rynku motocykli ciężkich doprowadziło do zamknięcia produkcji w 1965 r. Zwany przez niektórych polskim Harleyem, pomimo swoich niektórych wad był jednak motocyklem lubianym, stając się z czasem "kultowym". Charakterystyczny tzw. gang czyli odgłos pochodzący z rury wydechowej, w połączeniu z hałaśliwą pracą rozrządu umożliwia łatwe rozpoznanie tego motocykla nawet ze znacznej odległości, przy czym ta druga cecha jednocześnie jest "spadkiem" po Sokole, ale i jedynym bodaj ogniwem łączącym junaki z harleyami. |
poniedziałek, 21 marca 2011
niedziela, 20 marca 2011
piątek, 18 marca 2011
środa, 16 marca 2011
poniedziałek, 14 marca 2011
Podczas uroczystej akademii w dniu urodzin Hitlera dostarczono Stirlitzowi
na sale depesze...."Stirlitz, jestescie zwykla dupa!"
- mogly odczytac zbyt Dom Stirlitza okrazyli gestapowcy.
- Otwieraj! - krzyknal Müller.
- Stirlitza nie ma w domu! - powiedzial Stirlitz.
Odjechali. W ten oto sprytny sposób Stirlitz juz
piaty raz przechytrzył gestapo.
$#@&*(!>?~!@#
Wróciwszy do swego gabinetu, Müller zauważył, ze
Stirlitz w podejrzany sposób kreci się w pobliżu sejfu.
- Co tu robicie Stirlitz? - srogo zapytał.
- Czekam na tramwaj - odpowiedział Stirlitz.
- W porządku!
- rzucił Müller, wychodząc...
Ale na korytarzu pomyślał:
Jakiż u diabla może być tramwaj w moim gabinecie? Zawrócił.
Ostrożnie zajrzał do gabinetu.
Stirlitza nie było.
- Pewnie już odjechał
- pomyślał Müller.
$#@&*(!>?~!@#
Stołówka Urzędu Bezpieczeństwa Rzeszy. Müller,
Himmler i Bormann cierpliwie stoją w kolejce.
Stirlitz wchodzi i od reki dostaje obiad.
Müller, Himmler i Bormann patrzą osłupiali.
Nie wiedza, ze kobiety ciężarne i Bohaterowie Związku Radzieckiego
obsługiwani są poza kolejnością....
na sale depesze...."Stirlitz, jestescie zwykla dupa!"
- mogly odczytac zbyt Dom Stirlitza okrazyli gestapowcy.
- Otwieraj! - krzyknal Müller.
- Stirlitza nie ma w domu! - powiedzial Stirlitz.
Odjechali. W ten oto sprytny sposób Stirlitz juz
piaty raz przechytrzył gestapo.
$#@&*(!>?~!@#
Wróciwszy do swego gabinetu, Müller zauważył, ze
Stirlitz w podejrzany sposób kreci się w pobliżu sejfu.
- Co tu robicie Stirlitz? - srogo zapytał.
- Czekam na tramwaj - odpowiedział Stirlitz.
- W porządku!
- rzucił Müller, wychodząc...
Ale na korytarzu pomyślał:
Jakiż u diabla może być tramwaj w moim gabinecie? Zawrócił.
Ostrożnie zajrzał do gabinetu.
Stirlitza nie było.
- Pewnie już odjechał
- pomyślał Müller.
$#@&*(!>?~!@#
Stołówka Urzędu Bezpieczeństwa Rzeszy. Müller,
Himmler i Bormann cierpliwie stoją w kolejce.
Stirlitz wchodzi i od reki dostaje obiad.
Müller, Himmler i Bormann patrzą osłupiali.
Nie wiedza, ze kobiety ciężarne i Bohaterowie Związku Radzieckiego
obsługiwani są poza kolejnością....
piątek, 11 marca 2011
środa, 9 marca 2011
Maluch.....
Czyli co tu kryć podstawa motoryzacji w PRL-u,najbardziej "trafiony"zakup edwarda,myśl o masowej motoryzacji "10 potęgi " niedoścignione marzenie milionów,miejsca w nim było dla 2 lilipucików ale jeździli wszyscy,odpalał na szczotkę i popych,bagażnik z przodu,poezja !....
Fiat 126 (centoventisei) - samochód osobowy skonstruowany w zakładach Fiat, produkowany we Włoszech w latach 1972-1980, a w Polsce od 6 czerwca 1973 do 22 września 2000 roku (Polski Fiat 126p)[. Polska wersja licencyjna produkowana była przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych "Polmo" Bielsko-Biała w Bielsku-Białej oraz w Tychach. Jego poprzednikiem był Fiat 500, następcą Fiat Cinquecento.
Przez wiele lat był jednym z najczęściej spotykanych samochodów na polskich drogach, doczekał się też bardzo wielu nazw potocznych i zwyczajowych, z których najpopularniejsza – Maluch, stała się pod koniec produkcji tego modelu (1997) jego oficjalną nazwą.
Łącznie wyprodukowano 4 671 586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1 352 912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3 318 674 sztuk Fiatów 126
Fiat 126 (centoventisei) - samochód osobowy skonstruowany w zakładach Fiat, produkowany we Włoszech w latach 1972-1980, a w Polsce od 6 czerwca 1973 do 22 września 2000 roku (Polski Fiat 126p)[. Polska wersja licencyjna produkowana była przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych "Polmo" Bielsko-Biała w Bielsku-Białej oraz w Tychach. Jego poprzednikiem był Fiat 500, następcą Fiat Cinquecento.
Przez wiele lat był jednym z najczęściej spotykanych samochodów na polskich drogach, doczekał się też bardzo wielu nazw potocznych i zwyczajowych, z których najpopularniejsza – Maluch, stała się pod koniec produkcji tego modelu (1997) jego oficjalną nazwą.
Łącznie wyprodukowano 4 671 586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1 352 912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3 318 674 sztuk Fiatów 126
wtorek, 8 marca 2011
Subskrybuj:
Posty (Atom)