piątek, 25 marca 2011

pershing poleciał..

tak nas straszyli tymi pershingami ,że nam amerykanie zwalą je na łeb,a dziś jedynym zagrożeniem dla nas jest tak jak i w tedy Rosja...a pershingi tylko podczas 1 ataku na dawniej zaprzyjaźniona Libię poleciało 100 sztuk...

wtorek, 22 marca 2011

Film ma parę w miarę ciekawych scen,ale w większości jest słaby,główną myślą z niego płynącą jest to ,że kiedyś wąchało się klej budapren a teraz paląc marychę ,można wciągać do nosa herę..i w tle ten motor WSK-a obiekt pożądania małomiasteczkowej młodzieży..nudzącej się pod sklepem GS-u.Taka słaba podróż do czasów młodzieńczych ,"bełty" i pierwsza miłość...bez fajerwerków.

z cyklu " taki se film wczoraj widziałem...MOTÓR


Rok 1983. Małe miasteczko. Grupa chłopaków tworzy "sektę-wygłup" czczącą motocykle WSK, nazywane przez nich motórami. Jedynie Bazyl, młodzieniec religijny, nie od razu daje się wciągnąć w kult "motóra". Ale i on po wielu przeżyciach zostaje wyznawcą WSK. Lata 90. Bazyl jest nadal gorliwym "motórzystą". W czasie podróży do Warszawy postanawia dla żartu zabrać do samochodu znalezionego w rowie miejscowego alkoholika, Gawluka. W Warszawie pozostawia go na poboczu drogi. Obudzony przez przejeżdżające samochody Gawluk jest wstrząśnięty. Przekonany, że zdarzył się cud, postanawia przestać pić.-źródło FILMWEB

dalej na motór miły Junaku ! czli "Junak" kiedyś i dziś.. w Korei...



Junak – polski motocykl. Był jedynym motocyklem z silnikiem czterosuwowym produkowanym w PRL.W latach 1956-1965 wyprodukowano łącznie 91 400 motocykli Junak, w tym ok. 10 000 szt. modelu M07, a także rajdowe typu M07-R, crossowe typu M07-C, 2500 trójkołowców typu B20 (dostawczy ze skrzynią z plandeką) oraz 8500 wózków bocznych typów WB1 i W03. Produkowany był w SFM w Szczecinie.Wiele Junaków wyeksportowano m.in. do Węgier, Bułgarii, Turcji, Wenezueli, Mongolii i na Kubę. Junaki sprzedawano także w USA, w tym model szosowo-terenowy Scrambler oraz 21 sztuk wykonane na specjalne zamówienie, z wyposażeniem wzbogaconym o sakwy, gmole i dodatkowe oświetlenie.Motocykl Junak stosowany był w Milicji Obywatelskiej jako motocykl pościgowy, używany też był w wyścigach motocross i rajdach terenowych.Ówczesne realia oraz zła lokalizacja produkcji Junaka spowodowały permanentne trudności z osiągnięciem wymaganej jakości. Te same przyczyny uniemożliwiły podjęcie produkcji nowocześniejszych wersji silników S130, S131, S132 konstruowanych w łódzkich ZSM. Nie powiodła się także próba opracowania "Iskry" - motocykla, który miał być następcą junaka.
Junak był również bardzo drogi jak na możliwości ówczesnych polskich nabywców. Na przełomie lat 50/60 kosztował 24.000 zł (M10 "przejściowy"). Ostatecznie zaś załamanie rynku motocykli ciężkich doprowadziło do zamknięcia produkcji w 1965 r.
Zwany przez niektórych polskim Harleyem, pomimo swoich niektórych wad był jednak motocyklem lubianym, stając się z czasem "kultowym". Charakterystyczny tzw. gang czyli odgłos pochodzący z rury wydechowej, w połączeniu z hałaśliwą pracą rozrządu umożliwia łatwe rozpoznanie tego motocykla nawet ze znacznej odległości, przy czym ta druga cecha jednocześnie jest "spadkiem" po Sokole, ale i jedynym bodaj ogniwem łączącym junaki z harleyami.

poniedziałek, 14 marca 2011

Podczas uroczystej akademii w dniu urodzin Hitlera dostarczono Stirlitzowi
na sale depesze...."Stirlitz, jestescie zwykla dupa!"
- mogly odczytac zbyt Dom Stirlitza okrazyli gestapowcy.
- Otwieraj! - krzyknal Müller.
- Stirlitza nie ma w domu! - powiedzial Stirlitz.

Odjechali. W ten oto sprytny sposób Stirlitz juz
piaty raz przechytrzył gestapo.

$#@&*(!>?~!@#

Wróciwszy do swego gabinetu, Müller zauważył, ze
Stirlitz w podejrzany sposób kreci się w pobliżu sejfu.

- Co tu robicie Stirlitz? - srogo zapytał.

- Czekam na tramwaj - odpowiedział Stirlitz.

- W porządku! 

- rzucił Müller, wychodząc... 
Ale na korytarzu pomyślał: 
Jakiż u diabla może być tramwaj w moim gabinecie? Zawrócił.
Ostrożnie zajrzał do gabinetu. 

Stirlitza nie było. 
- Pewnie już odjechał
- pomyślał Müller.


$#@&*(!>?~!@#

Stołówka Urzędu Bezpieczeństwa Rzeszy. Müller,
Himmler i Bormann cierpliwie stoją w kolejce. 

Stirlitz wchodzi i od reki dostaje obiad. 
Müller, Himmler i Bormann patrzą osłupiali. 
Nie wiedza, ze kobiety ciężarne i Bohaterowie Związku Radzieckiego
obsługiwani są poza kolejnością....

środa, 9 marca 2011


Maluch.....

 Czyli co tu kryć podstawa motoryzacji w PRL-u,najbardziej "trafiony"zakup edwarda,myśl o masowej motoryzacji "10 potęgi " niedoścignione marzenie milionów,miejsca w nim było dla 2 lilipucików ale jeździli wszyscy,odpalał na szczotkę i popych,bagażnik z przodu,poezja !....


Fiat 126 (centoventisei) - samochód osobowy skonstruowany w zakładach Fiat, produkowany we Włoszech w latach 1972-1980, a w Polsce od 6 czerwca 1973 do 22 września 2000 roku (Polski Fiat 126p)[. Polska wersja licencyjna produkowana była przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych "Polmo" Bielsko-Biała w Bielsku-Białej oraz w Tychach. Jego poprzednikiem był Fiat 500, następcą Fiat Cinquecento.
Przez wiele lat był jednym z najczęściej spotykanych samochodów na polskich drogach, doczekał się też bardzo wielu nazw potocznych i zwyczajowych, z których najpopularniejsza – Maluch, stała się pod koniec produkcji tego modelu (1997) jego oficjalną nazwą.
Łącznie wyprodukowano 4 671 586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1 352 912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3 318 674 sztuk Fiatów 126
a dziś...